Oman 2023

Dzisiaj budzę się już w swoim mieszkaniu. Budzę się też z omańskiego snu, który dane mi było przeżyć dzięki współpracy z firmą Vorwerk Thermomix. Pięknie jest spełniać marzenia. To był mój debiut z Klubem Najlepszych. Nie zapomnę. Chwile, widoki, ludzie, smaki, zapachy… 🥰

Za oknem dżdżysto i szaro, na drzewach już ostatnie pożółkłe liście a wysokie trawy pokładają się do zimowego snu. Popijam omańską kawę z mieszanką kardamonu, imbiru, szafranu. Rozgrzewam wspomnienia. Przegryzam nutkę tęsknoty, za tą omańsko - vorwerkową bajką, 7 rodzajami daktyli z migdałami, pistacjami, orzeszkami. Najlepsze te w czekoladzie. 🤣

Wracam do tamtych, wykwintnych chwil, w luksusowych hotelach Maskatu, które zdawały się być iluzją, a teraz wracają jeszcze jasnym, od tamtego słońca, światłem. Kilka spędzonych tam dni pozostaje dziś jak sznur najprawdziwszych pereł. ☀️

Oman. Państwo kadzideł, sułtanatu, perfum, żywicy, daktyli, w którym zima jest taka jak nasze lato. Bogaty i drogi kraj z niesamowitym wybrzeżem pełnym białych plaż, majestatycznych klifów oraz wyjątkową przyrodą. Jedno z najbardziej przyjaznych państw arabskich, taka Szwajcaria - Bliskiego Wschodu. Cudownie ciepła woda Morza Arabskiego, raj na bezkresnych plażach z białym i złotym piaskiem. Sułtanat Omanu, oryginalny, zapewnia naprawdę wiele atrakcji a gościnni mieszkańcy dzielą się swoim spokojem, ciepłem, serdecznością. 😊

Maskat, to malownicza stolica położona pomiędzy złocistymi górami a błękitno - zielonym morzem. Oczywiście zwiedziliśmy orientalne, pełne tajemnic, a mimo wszystko bardzo bezpieczne miasto m.in. pełen przepychu Wielki Meczet Sułtana Kabusa, Muzeum Narodowe, port i Suk w Matrah. W kolejnym dniu wypłynęliśmy łodziami z mariny, w której stacjonuje okręt sułtana, Bandar Al Rowdha na morze. Zachwycaliśmy się dzikimi delfinami, tańcem całej, licznej społeczności, witającej nas pląsami, skokami poprzez fale i radością płynącą z samych głębin. Pobyt na piaszczystej plaży Bandar Khyran okazał się zaskakujący. Była chwila z deszczem chociaż pada tu niezwykle rzadko, ale dzięki temu powrotny rejs stał się moją kolejną morską, ekstremalną przygodą. 🤣

Był jeszcze wyjazd eleganckimi jeepami do Wadi, górskie krajobrazy, malownicze tereny jezior położonych pomiędzy skałami oraz kolejna plaża z lunchem pod namiotami w stylu beduińskim. Smaki omańskiej przygody? Wyjątkowe, wykwintne, orientalne, pomieszanie kuchni indyjskiej, arabskiej i afrykańskiej, ale to całkiem duży i osobny już temat. Najbardziej magiczna, najważniejsza, była dla mnie uroczysta kolacja na terenie hotelu Ritz w Maskacie, z muzyką na żywo i szumem morskich fal, gdzie wraz z Zarządem VP celebrowaliśmy Klub Najlepszych za 2022 rok. ❤️

Oman to jedyne miejsce na świecie, w którym rośnie kadzidłowiec. Podstawową pamiątką z naszej wyprawy pozostanie więc oryginalne, bardzo aromatyczne kadzidło, którym obdarowała nas na zakończenie firma. Wylot z Maskatu liniami czarterowymi EnterAir był puentą dla niezapomnianej przygody o którą warto mocno się starać i marzyć o tak wyjątkowej podróży, z najlepszą dla mnie firmą, na kolejny rok. 🙏

Hej, ludzie! Życie jest niezwykłym darem a ten świat to zjawiskowe miejsce 🥰 z wdzięcznością… H.